Airplanes, bicycles, tuktuks and Elephants - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nadine Tonny Naaijkens - WaarBenJij.nu Airplanes, bicycles, tuktuks and Elephants - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Nadine Tonny Naaijkens - WaarBenJij.nu

Airplanes, bicycles, tuktuks and Elephants

Door: Tonny en Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine Tonny

27 April 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Eindelijk is dan zo ver, we gaan ruim een half jaar naar Zuid-oost Azië. Na alle familie en vrienden te hebben uitgezwaaid, zijn we op weg gegaan naar onze gate. Omdat we uiteraard veel te vroeg waren, Nadine vindt dat altijd erg fijn, hebben we elkaar maar gelijk gepest. Wees gerust met het kaartspelletje. Na ruim een half uur te hebben gekaart bleef het toch wel erg rustig bij de gate. Tonny ging even om zich heen kijken, en ja we kwamen er achter dat we bij de verkeerde gate stonden. We zijn toen maar snel een gate terug gegaan en konden direct inchecken.

In het vliegtuig keken we onze ogen uit. Net een speelparadijs, zo waren er computerspelletjes, muziek en films aanwezig. Daarnaast werden we volgepropt met allemaal eten. Prima voor elkaar dus. Gelukkig voor koukleum Nadine waren er vliegtuigsokken en dekentjes! We kwamen een half uur voor planning aan op Abu Dhabi waardoor we ruim de tijd hadden om over te stappen. Ook het tweede gedeelte van de vlucht verliep volgens plan.

Aangekomen in Bangkok was het even spannend of de tassen waren meegekomen en of we een visum zouden krijgen. Gelukkig was alle stress voor niks, het visum hadden we binnen 3 minuten en op de tas hebben we ook niet lang gewacht. Toen was het de uitdaging om naar ons hotel te komen. Op zoek naar een taxi dus. We waren van te voren bang dat we opgelicht zouden worden en waren dus een beetje argwanend, maar ook dit bleek allemaal mee te vallen. We werden vlak voor het hotel afgezet waar we even konden bijkomen van de ontzettende warmte in Bangkok. Van een minuut stilzitten in de zon hier, zweten we al meer dan tijdens de hele marathon!

Na de spullen gedropt te hebben wachtte Anita ons bij de receptie op en heeft ze ons een beetje wegwijs gemaakt in Bangkok. De volgende dag besloten we maar direct op pad te gaan en heeft Anita ons China Town laten zien. Daarna zijn we met de Tuktuk naar Co van Kessel gegaan om een fietstocht te doen. We hebben hier afscheid genomen van Anita, wie weet zien we haar over een paar weken weer. De fietstocht was geweldig, we hebben wat mooie plekjes gezien in China Town en zijn met de boot overgevaren om Bangkok aan de andere kant van de rivier te zien. Daarnaast heeft Tonny zijn voetbaltraining nog even meegepakt. Hij heeft met de plaatselijke jeugd een potje gevoetbald in een super mooi parkje.

De volgende dag zijn we met de tuktuk naar the Grand Palace gegaan. Op advies van de tuktukchauf hebben we binnen een lange broek geleend. Al hadden de verkopers voor the Palace dat graag anders gezien. Dit was nodig omdat je met blote benen en blote schouders de tempels niet in komt. Tonny vond het Grand Palace uiteraard geweldig en kon hier uren verblijven, Nadine had hier iets minder tijd voor nodig. Na het Grand Palace in 2 uur tijd helemaal te hebben doorgelopen, kwam Tonny erachter dat hij was vergeten te kijken naar de Emerald Buddha. Na een hevige discussie zijn we maar weer terug gegaan en hebben we het hele rondje opnieuw gedaan.

Nadat we beide waren uitgekeken bij al het pracht en praal van het Paleis, zijn we naar de grootste liggende Buddha geweest. Wat immens groot is dit kuntstwerk! Ook de tuin die er bij was was prachtig om te zien. Het was een stuk rustiger dan bij het Paleis en zelfs Nadine kwam een beetje tot rust. De rustgevende muziek hielp hierbij. Als laatste deze dag zijn we naar de overkant van de rivier gevaren voor nog geen 3 bath (7 eurocent) om de Wat Arun te bekijken, helaas waren we te laat om hier op te kunnen, hij was om 6 uur al dicht. Helaas moesten we weer 7 hele eurocenten betalen om weer terug te gaan naar de overkant van de rivier. Na deze twee drukke dagen was vooral Nadine de stad een beetje zat en werd het tijd voor wat natuur.

We hebben een driedaagse tour geboekt naar Kanchanaburi. Volledig verzorgd, inclusief eten, drinken, activiteiten en onderdak. In de ochtend om 9 uur zouden we opgehaald worden voor ons hostel. Dit was alleen 9 uur volgens Thaise begrippen. Nadine raakte al volledig in de stress en dacht dat ze nooit meer Bangkok uit zou komen, maar om 9.15 werden we toch opgehaald. In Kanchanaburi aangekomen moesten we in sneltreinvaart door het oorlogsmuseum en over de River Kwai Brigde omdat we al aan de late kant waren. We werden daarna opgepikt door een busje en zijn naar de olifanten gegaan om te badderen en te rijden. Vrij snel mochten we op Ollie gaan zitten, wat voor beide in het begin nogal onwennig was. Onze dierenvriend Tonny durfde het direct aan om op zijn nek te gaan zitten. Onze andere dierenvriend Nadine wachtte nog even en had er iets meer moeite mee, maar ging al vrij snel overstag. Na de rit zijn we ook met Ollie in bad geweest. Eenmaal op zijn nek geklommen, kregen we al snel een douche. Na verschillende douches werden we er op de rodeo manier weer afgegooid en vielen we allebei in de rivier.

Na dit olifanten avontuur kwamen we aan bij onze slaapplaats. Een prachtige hut aan het water, met fantastisch uitzicht. De apen, salamanders en rupsen zitten zowat in ons hutje, maar wij zullen zeker lekker slapen. Op naar meer mooie avonturen.

Liefs Tonnny en Nadine
Lah gorn!

• 27 April 2014 - 15:39

Alexandra :

Hey you guys! Wat klinkt het allemaal leuk en avontuurlijk!! Jullie hebben het dus al naar jullie zin;) wat goed. Ben benieuwd naar de volgende blog
    Groetjes vanuit het kikkerlandje

• 27 April 2014 - 15:40

Lotte:

Dat klinkt heeeerlijk! Wat leuk om te lezen, ik kan me jullie 'discussies' levendig voorstellen ;-) geniet van jullie onderkomen aan de rivier! X

• 27 April 2014 - 15:55

Monique Kouwen:

Nou en dit is nog maar het begin

• 27 April 2014 - 16:04

J.welfing:

Heelleuk verslag. Ga zo door.

• 27 April 2014 - 16:40

Shirella En Rishelle:

Wat een mooi en uitgebreid verslag zeg. Het klinkt allemaal fantastisch, en wat een overvloed aan nieuwe ervaringen. We wachten het volgende verslag weer af. Geniet weer verder!!!!

• 27 April 2014 - 16:44

Kelly:

Geweldig geschreven!! Ik kan het mezelf een beetje indenken, dus geniet een beetje mee!

• 27 April 2014 - 20:28

Pa En Ma Zaal:

Heel wat ervaringen in een korte tijd, maar klinkt geweldig .
    Een goed beging is het halve werk .

• 28 April 2014 - 00:01

Hellen:

Zo leuk om te lezen hoe het met jullie gaat en wat jullie doen ik blijf jullie volgen:-)

• 28 April 2014 - 02:52

Wouter:

Yo Tonny, dat is grappig ik vlieg morgen van Jakarta naar Bangkok!

• 28 April 2014 - 08:27

Frank Naaijkens:

geniet maar van deze unieke ervaringen!!